Ben, Evrim YURDAKUL. 1985, KIRŞEHİR doğumlu, L200 kullanıcısıyım. Ankara Çayyolu’ nda Tesisat işleri yapmaktayım.
Ankara Offroad ile 2020 yılında instagram kanalıyla ulaştım. İlk aracım FORD RANGER WİLDRAK tı. FORD RANGER 3.0 TDCİ pick-up aracım oldukça güçlü bir araç olmasına rağmen torsiyonlu olmasından dolayı yükseltme konusunda Ankara’ da konuşmadığım usta kalmamıştı. Kiminle konuşsam yükseltme yapamıyordu. Yaparız diyen de sağlıklı olmayacağı kanaatinde olunca, yükseltme yaptıramıyordum. ANKARA OFFROAD ile tanıştıktan sonra MUSTAFA KEMAL ASLAN ile tanıştık. EXWİA OFFROAD adında bir garajı vardı. Kendisi yükseltme konusunda oldukça çok referansa sahipti. Sadece kendisi yükseltmeyi yapmaya girişebildi. Tecrübesi ve ustalığına teşekkür ederim.
FORD RANGER WİLDTRAK 3.0 TDCİ aracımla yükseltme yapıldıktan sonra biraz daha arazi şartlarına uyum sağlamıştı. Araçta kilitli diferansiyel olmadığı için çaprazlarda kalıyordum. Bir defasında Lezgi Gölü’ nde offroad için tura çıkmıştık; dik ve derin çukurları olan tepede araç kötürüm olmuş gibi iki teker de içe bakıyordu. En zor yerde araç kalmıştı. ANKARA OFFROAD tamamen el gücüyle, tekerleri tuta tuta, 2,5 ton ağırlığındaki aracı aşağı kadar indirmişlerdi. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. İndirmekle de bitmemişti. Arazi uygun olmadığı için çekiciye yüklemekte ayrı bir problem olmuştu. ANKARA OFFROAD, O kadar harika organize oldu ki, en ufak başka bir sorun çıkmadan araca yüklendi. Çok fazla risk içeren ve bu riski almaktan çekinmeyen tüm arkadaşlara minnettarım.
Bu maceradan sonra, artık daha başarılı bir araç almaya karar verdim. KEMAL ASLAN (EXWİA OFFROAD ) MİTSUBİSHİ L200 İNTENSE aracı tavsiye etti. Bu araç CR KASA olarak bilinen kendini ispatlamış bir araçtı. Çoğu özellikleri fabrikasyon olarak arazi şartlarında hizmet edebiliyordu. En başta gelenler; *Super Select Şanzıman. Kilitli diferansiyel, 2H-4H-4HLLc-4LLc dir.* Super Select LC ekleri geliyor ki anlamı, Locked Center Diff. Yani kilitlenmiş orta diferansiyel.
Buna göre Super Select kademeleri 2H: 2 çeker hızlı, 4H: 4 çeker hızlı, 4HLC: 4 çeker hızlı ve orta diff kilitli, 4LLC: 4 çeker yavaş ve orta diff kilitli anlamı taşıyor. Detayları görmek için https://ankaraoffroad.com.tr/l200-4×4-nasil-bir-aractir/ linki inceleyebilirsiniz.
L200 aracımı yükselttikten sonra daha da keyif almaya başladım. Şahsi kanaatim, Offroad konusunda bu aracın başarılı olduğu yöndedir.
Edindiğim Tecrübe ve Tavsiyelerim;
• Offroad Aracınızda mümkün olduğu kadar dodik konusuna önem verin. ( hafif çamurda bile hiçbir yeri göremiyorsunuz. )
• Araç yükseltildikten sonra 1 yıl gibi bir sürede makaslar düzleşiyor. Yeni eklenen makaslardan mıdır? Makasın karakterinden midir bilemedim.
• Aydınlatma konusunda en çok beğendiğim, Sinan KIZILTEPE’ nin SARI DELİCİ LED ışıkları oldu. Hem kibar hem işlevsel. Sanki tepeye ve tampona takmaya gerek yok gibi geldi bana. O kadar verimli buldum. https://ankaraoffroad.com.tr/sinan-2/ Bu linkte görebilirsiniz.
• 35” lastik ebadını üst sınır olarak buluyorum. Araçta az da olsa hantallaşma oluyor gibi. 4LLc ile bu farkedilmiyor.
• Karda, çavuş lastikten sonra A/T lastiği daha başarılı buldum. MT lastiği bir dahakine tercih etmem. Bir takım çavuş, bir takım A/T yeterli.
• BUNU BÜYÜK HARFLE YAZACAĞIM. OFFROAD ta, SİNAN KIZILTEPE EN ÖNDEYSE BİLDİĞİNİZ DUALARI OKUYUN.
• Haktan YAŞINKILIÇ en öndeyse hatim indirin.
• ANKARA OFFRAD HARİKA BİR AİLEDİR. Tüm üyeler saygılı ve sevgilidir. Burada olmaktan çok mutluyum. O kadar çok güzel anılarımız oldu ki anlatmakla bitmez. Kar maceraları, orman maceraları, çamur maceraları ve harika kamplar. Doğayı ve yaşamayı seven herkese tavsiye ederim.